زمان کنونی: 1396-04-03, 01:17 ب.ظ
خوش آمدید، مهمان! (ورودثبت نام)

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اشتراک موضوع در Digg delsios Reddit Facebook Twitter StumbleUpon
آشنایی با نرم افزار Flash
نویسنده پیام
********
مدیر ارشد


MeySam OmRaNi
وضعيت : آفلاین
ارسال ها:203
تاریخ ثبت نام:خرداد 1392
اعتبار: 6
سن: 31
ساکن: بوشهر
حالت من: شاد
سپاس ها: 1707
سپاس شده 629 بار در 187 ارسال

ارسال: #1
آشنایی با نرم افزار Flash
آشنایی با نرم افزار Flash

فلش (Flash )  یکی از نرم افزارهایی است که به شما امکان ایجاد تصاویر متحرک منحصر به فرد را می دهد و همچنین از این نرم افزار در طراحی صفحات وب نیز استفاده می شود. یکی از مزایای فلش امکان انتقال اطلاعات از یک محیط قدیمی تر به یک محیط جدیدتر می باشد به طوری که این برنامه با سایر محصولات شرکت MacroMedia نظیر Dreamweaver سازگار است.
قسمت های مختلف در برنامه فلش به صورت زیر است :
  1. نوار منوها : شامل منوهای استاندارد موجود در فلش می باشد.
  2. نوار ابزار استاندارد : این نوار ابزار دارای کلیدهای میانبری از قبیل Undo , Redo , New , Open , …  می باشد.
  3. قسمت لایه ها : که جای آن در سمت چپ و در پایین نوار ابزار استاندارد می باشد که در آن لیستی از تمام لایه های موجود در فیلم نشان داده می شود و شما از این قسمت می توانید آنها را کنترل نمایید.
  4. TimeLine : قسمتی که شامل قابها و فریم ها می باشد ک در سمت راست لایه ها قرار دارد. فریم ها با مستطیل نشان داده شده و هر مستطیل نشان دهنده ی موقعیت زمانی یک یا چند شئ موجود در پروژه هستند.
  5. ناحیه ی صحنه : به ناحیه وسیع و مفید رنگی که در وسط صحنه قرار دارد گفته می شود ، تمام ترسیم ها در این قسمت انجام می شود.
  6. قسمت Properties  : که در پایین صفحه قرار دارد و ویرایش روی ابزارها از این نوار انجام می شود.
  7. قسمت Action Scripts  : در فلش برای نسبت دادن حالتی به فریم ها یا سمبل ها از این گزینه استفاده می شود.

 حال می خواهیم با جعبه ابزار فلش آشنا شویم . این جعبه شامل ابزارهای رسم و ابزارهای نظارت بر ترسیم ها می باشد. هر ابزاری را که از این جعبه انتخاب کنید گزینه های متناظر با آن در ناحیه Options  از جعبه ابزار در دسترس خواهد بود. برای ظاهر کردن جعبه ابزار باید به منوی Window  رفته و گزینه Tools  را فعال کنید.
با کلیک روی Tools  از منوی Window   مشاهده می کنید که در سمت چپ تصویر یک پنجره ی کوچک ظاهر می شود که از سه قسمت Tools , Colors , View   که با انتخاب هر کدام از ابزارها می توانید در Options  تغییرات لازم را انجام دهید.
به محض اجرای برنامه فلش یک فیلم جدید با نام Movie1  باز می شود. در فلش شما هم زمان می توانید چند فیلم باز داشته باشید و برای این کار می توانید از فرمان New   یا Open  استفاده نمایید. به محض ایجاد فیلم های جدید فلش به ترتیب آن ها را Movie1 , Movie2 , …  نامگذاری می کند. البته شما هنگام ذخیره فیلم می توانید یک نام جدید برای پرونده ( فایل ) خود تعیین کنید.
ناحیه کاری فلش از دو قسمت اصلی Stage و TimeLine   تقسیم می شود. صحنه یا Stage   همان محلی است که شما در آن محتوای فیلم خود را ایجاد می کنید. هر فیلم می تواند از تعداد زیادی قاب و فریم واقع در Timeline ساخته شود.
برای اینکه اشکال موجود در صحنه را در یک قاب فلش وارد نمایید باید ابتدا آن ها را به منطقه صحنه اضافه کنید. برای این کار می توان نسخه ای از آن ها را از سایر برنامه ها را کپی کرده و به صحنه ی مورد نظر آورد یا پرونده هایی را که خارج از فلش ایجاد شده اند را به این صحنه Import   کرد.
یکی از گزینه های موجود در فلش Control Panels  است این پنجره ، پنجره شناوری است که برای کنترل اشیا انتخاب شده می باشد. پانل ها از منوی Window   و از منوی فرعی Panel  می توان باز کرد.
قسمت دیگر گزینه Transform   است. این قسمت برای ویرایش روی اشکال بکار می رود که از منوی Modify  و از منوی فرعی Transform   می توان گزینه های آن را انتخاب کرد.
برای تغییر صحنه شما می توانید به منوی Modify   بروید و روی Document کلیک کنید. می بینید که پنجره ای برای شما باز شده است. این پنجره دارای گزینه های مختلفی است. از جمله Width , Height   می باشد که از این گزینه ها برای تغییر در اندازه صفحه استفاده کرد. و از گزینه Frame Rate   برای تعیین تعداد فریم های فیلم یا سرعت نسبی آن استفاده کنیم. همچنین گزینه ی Background Color   برای تغییر رنگ زمینه ی فیلم به کار می رود.  

رسم تصاویر در Flash 

در فلش دو روش مهم برای رسم خطوط وجود دارد.ابزار خط(Line) و ابزار مداد(Pencil).شما می توانید این ابزار ها را از نوار ابزار و در قسمت Drawing انتخاب کنید.ما می توانیم برای تغییر رنگ خط یا اشکال در نوار ابزار و در قسمت Colors با کلیک روی قسمت مشخص رنگرا تغییر دهیم یا پس از انتخاب ابزار در نوار Properties رنگ ، ضخامت و ... را تغییر دهیم. برای تغییر در خطوط رسم شده و همچنین بریدن ، چسباندن و ویرایش اشکال رسم شده واقع در صحنه از ابزار Arrow   ( پیکان ) و ابزار Lasso  ( کمند ) استفاده می کنیم. از ابزار Lasso   بیشتر برای مرزبندی موضوعات جدا از هم استفاده می کنند و از ابزار Arrow   برای انتخاب و ویرایش استفاده می کنند. برای پاک کردن اجسام اول باید آن ها را انتخاب کرده سپس با زدن دکمه Delete   آن را پاک می کنیم. برای برگرداندن هر یک از اعمالی که در فلش انجام می دهیم می توانیم از نوار ابزار استاندارد روی دکمه Undo  کلیک کنیم.                                      
اگر بخواهیم شکلی یا اشکالی را در یک گروه قرار دهیم تا بتوانیم بعدا برای انتخابشان راحت تر باشیم باید شکل ها را انتخاب و به منوی
Modify رفته و گزینه Group   را انتخاب کنیم یا دکمه Ctrl را نگه داشته و دکمه G   را فشار دهیم. با این کار شکلی که در یک گروه قرار می گیرد توسط یک کادر آبی  در اطراف آن مشخص می شود.هنگامی که شکل را به گروه تبدیل میکنید می توانید در کل آن شکل به صورت همزمان تغییراتی را ایجاد کنید.برای مثال می توانید محل قرار گیری شکل را نسبت به بقیه گروه ها تغییر دهید برای این منظور باید از منوی Modify و از منوی فرعی Arrange استفاده کنید.توجه داشته باشید که اگر شکلی را Group نکرده باشید گزینه های موجود در Arrange غیر فعال می باشند. 
شما می توانید شکل های Group شده ی خود را قفل کنید. برای این کار در منوی Arrange گزینه Lock را می توانید انتخاب کنیدو برای خارج کردن از حالت قفل می توانید از گزینه Unlock All استفاده کنید.البته این گزینه همه گروه ها را از حالت قفل خارج می کند.
شما میتوانید برای رسم اشکال پیچیده تر و دقیق تر از منوی View گزینه Rulers را انتخاب کنید تا خطکش های عمودی و افقی پدیدار می شوند.شما همچنین می توانید از خطوط شطرنجی فلش نیز استفاده کنید.یکی از خصوصیات این خطوط ، جذب شکل ها به سمت خود می باشد.این خطوط را می توان از منوی View گزینه Grid روی گزینه Show Grid کلیک کنید.شما می توانید رنگ خطوط راهنما را  از منوی View و از منوی فرعی Guides، گزینه Edit Guides را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که در هنگام نمایش نسخه اصلی فیلم،فقط موضوعات موجود در صفحه نمایش داده می شوندو اشکال رسم شده در خارج از آن (واقع در ناحیه خاکستری) و همچنین خطوطو راهنما و شطرنجی در فیلم،نمایش داده نخواهد شد.
شما می توانید در فلش اندازه صفحه کارتان را تغییر دهید تا بتوانید تمام شکل هایی را که کشیده اید نمایش داده شوند.برای این کار باید به منویModify رفته و روی Document کلیک کنید.با این کار مشاهده می کنید که پنجره ای باز شده است.کلید Contents در این پنجره اندازه صفحه را به طور خودکار آنقدر افزایش می دهد که صفحه دارای فضای کافی برای جای دادن محتویات باشد.همچنین جعبه متن های Height و Width اندازه محاسبه شده برای صحنه را نمایش می دهند.پس از تغییرات لازم در این پنجره اگر می خواهید برای دفعات بعد همین تنظیمات باشد روی دکمه Make Default کلیک کنید.                       

کار با لایه ها 

لایه ها ، صفحاتی هستند که روی یکدیگر قرار می گیرند و به شما امکان می دهند که اشکال را روی هم انباشته نمایید. یعنی دقیقا همان کارهایی که در مورد اشکال گروه بندی شده در یک لایه انجام می دادید. لایه ها کار اداره و ویرایش یک فیلم را آسان تر می کنند.
وقتی که یک صحنه جدید را باز کنید فلش همیشه خط زمان مربوط به آن را در یک لایه منحصر به فرد ایجاد می کند. این لایه شامل چندین فریم یا قاب خالی است. برای اضافه کردن لایه ها  باید به منوی Insert   برویم و بر روی گزینه Layer   کلیک کنیم.
برای پاک کردن لایه ها لایه مورد نظر را انتخاب می کنیم و در قسمت لایه ها و در قسمت سمت راست روی آیکن سطل آشغال کلیک می کنیم تا لایه مورد نظر پاک شود.
شما با انجام کلیک راست بر روی لایه خود می توانید اعمالی از قبیل Mask , Guide  ,  ... را انتخاب کنید.                                          

روش ایجاد متن

هنگامی که با ابزار Text   متنی را وارد می کنید هر کدام از کاراکترهای متن به عنوان یک شکل مجزا در صحنه به حساب می آیند. و وضعیت اول خود را حفظ می کنند و به همین دلیل شما می توانید مجددا آن ها را ویراش کنید. اگر شما ییک شئ متنی را تکه تکه کنید دیگر کاملا مانند قبل قابل ویراش نمی باشد بلکه در عوض کاراکترهای تکی به اشکال تبدیل می شوند که به راحتی می توانید آن ها را تغییر اندازه داده و بالا و پایین بروید.
هنگامی که ابزار Text  را انتخاب می کنید اشاره گر موس به شکل یک فلش چهار جهته همراه با حرف A   تبدیل می شود و شما برای وارد کردن متن خود باید در جایی از صفحه که در نظر دارید ، کلیک کنید. شما نمی توانید در صفحه و توسط ابزار Arrow   اندازه متن را تغییر دهید برای این کار باید به قسمت Properties  رفته و در آنجا تغییرات لازم روی متن خود را انجام دهید.
برای چرخاندن متن می توانید به منوی Modify   بروید و بر روی منوی فرعی Transform   رفته و بر روی گزینه Rotate   کلیک کنید.
در فلش می توان متن را با روشهای زیادی قالب بندی کرد. منوی Text   دسترسی شما برای انتخاب موضوعاتی برای ترازبندی ، اندازه و قلم متن و ... را سریع و آسان می کند.
اگر بیننده فیلم شما قلم هایی که در متن خود به کار برده اید نداشته باشد فیلم شما برای او بسیار متفاوت به نظر می رسد. برای جلوگیری از این مشکل شما باید متن خود را به اشکال گرافیکی تبدیل کنید. در این صورت مطمئن می شوید که متن شما همانطور که آن را تعریف کرده اید ظاهر خواهد گردید.
هنگامی که یک متن را به شکل تبدیل می کنید حجم فایل را افزایش داده اید ، تبدیل کردن بلوک های بزرگ متن به شکل های گرافیکی فضای اشغالی یک فایل را تا 10 برابر افزایش خواهد داد.
برای تبدیل متن به شکل باید اول متن خود را انتخاب کنید. در مرحله دوم باید از منوی Modify  گزینه Breakapart   یا کلید میانبر Ctrl+B  استفاده کنید. با یک بار کلیک روی این گزینه هر یک از کاراکترها به صورت یک متن جدا تبدیل می شوند و با دوباره انجام دادن ، هر کدام از کاراکترها به شکل تبدیل می شود.

 آشنایی با نمادها و کتابخانه ها

هنگامی که یک شکل به نماد تبدیل می شود امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. از اشکال عادی معمولا فقط یک بار می توانید در صفحه استفاده کنید اما اگر شکل را به یک نماد تبدیل کنید از آن نماد بارها و بارها می توانید استفاده کنید.
ذخیره کردن موضوعات به عنوان نماد ، دو مزیت مهم برای ما دارد :
  1. نمادها حجم فایل های طراحی را کاهش می دهند.
  2. استفاده و ویرایش نمادها آسان تر است.

شما می توانید نمونه های یک نماد را اصلاح کنید یعنی آن ها را بچرخانید ، تغییر شکل دهید و یا مجددا آن را رنگ آمیزی کنید.
برای ایجاد یک نماد باید از منوی Insert   روی گزینه  New Symbol  کلیک کنید. با انجام این کار پنجره ی Symbol Properties   باز می شود. این پنجره به شما امکان می دهد برای نماد خود که بعدا رسم خواهید کرد نامی تعیین کنید و همچنین مشخص کنید که این نماد از نوع گرافیک ، کلید و یا کلیپ ویدئویی باشد.                
برای آوردن نماد بر روی صفحه کار می توانید به منوی Window  رفته و گزینه Library   ( کتابخانه ) را انتخاب نمایید. با این کار یک پنجره باز می شود و نماد شما در آن مشخص می باشد. برای آوردن نماد از داخل کتابخانه به صفحه باید در کتابخانه کلیک کرده و بدون رها کردن دکمه به صفحه کار انتقال دهیم. ( عمل درگ و دراپ )
حال اگر شکلی را کشیده باشید و بخواهید به نماد تبدیل کنید ابتدا باید آن را انتخاب کنید و سپس به منوی Insert   رفته و گزینه Convert to Symbol   را انتخاب کنید یا کلید F8   را از روی صفحه کلید فشار دهید.
طراحان فلش بر نماد ها تکیه دارند ، زیرا اندازه فایل ها را به شدت کاهش می دهند. علاوه بر این با حرکت ایجاد شده بین قاب ها ، متحرک سازی فیلم خود را شروع می کنند. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از نمادها در صورت تغییر یک نماد ، نمادهای مشترک دیگر نیز تغییر می کنند.
برخی از خصوصیات یک نماد را می توان درست روی صحنه ویرایش کرد. برای مثال می توانید نمونه های یک نماد را تغییر مقیاس دهید.
شما نمی توانید با استفاده از جعبه رنگ رنگ نمونه ای از یک نماد را تغییر دهید اما می توانید رنگ آمیزی پرکننده آن نماد را اصلاح کنید. برای این کار باید نماد را انتخاب کنید و به منوی Properties   بروید. در آن جا مشاهده می کنید که یک لیست بازشونده با عنوان None   وجود دارد. با بازکردن این لیست می بینید که گزینه های مختلفی در آن وجود دارد. این گزینه ها به صورت زیر هستند :
  • Brightness : به شما امکان می دهد که یک نماد را تیره تر و یا روشن تر کنید.
  • Tint : برای تعیین مقدار غلظت رنگ نمونه به کار می رود.
  • Alpha : برای تعیین شفافیت نمونه استفاده می شود.
  • Advanced : گزینه جدیدی را در اختیار شما قرار نمی دهد اما تعداد زیادی از گزینه های قبل را همزمان در اختیار شما قرار می دهد.
       به همراه نمادهای ایجاد شده برای فیلم فلش خود ، فلش یک کتابخانه اصلی را در اختیار کاربر می گذارد که شامل دکمه ها و صداها و غیره است. برای باز کردن این کتابخانه به منوی Window  بروید و زیرمنوی Common Libraries  را باز کنید.                                             

ساخت کلیدها 

کلیدها از عناصر اساسی فیلم های فلش ، خصوصا فیلم های ساخته شده برای صفحات وب می باشند.
کلیدها در فلش دارای سه رخداد Up  ، Over   ، Down   می باشند که موجب تغییر ظاهر کلید می شود.
حالت
Hit   هم وجود دارد که نمایش داده نمی شود.
  • Up : نحوه ظاهر شدن کلید در حالت عادی و یا زمان رها کردن کلید موس.
  • Over : در هنگام قرارگیری اشاره گر موس روی کلید پیش می آید.
  • Down : نحوه ظاهر شدن کلید به هنگام فشردن کلید موس.
  • Hit : این حالت ، تنها یک نوع نگهدارنده برای کلید بوده و در فیلم نشان داده نمی شود.
توجه داشته باشید کلیدها نباید حتما دارای هر چهار حالت باشند.
برای طراحی یک کلید باید یک سمبل کلید ایجاد کنید. برای این کار باید به منوی Insert   رفته و روی گزینه New Symbol  کلیک کنید. در این پنجره باید حالت دوم یعنی Button   را فعال کنید. پس از ساخت کلید برای این که بفهمید کلیدتان درست کار می کند به منوی Control  رفته و گزینه Test Movie   را انتخاب کنید یا دکمه Crtl  را نگه داشته و دکمه Enter  را فشار دهید.
ساده ترین روش برای تنظیم محل هر یک از قاب های حالت کلید با سایر قاب ها فعال نمودن ویژگی های Onion Skin OutLine  و Onion Skin در قسمت پایین TimeLine  برای هر چهار قاب می باشد. با این کار قاب ها حالت شفاف پیدا می کنند و شما می توانید هر شکل را نسبت به بقیه اشکال موجود در قاب های دیگر تنظیم کنید.
شما می توانید خصوصیاتی را به کلید خود بدهید مثلا به بیننده اجازه قطع و وصل فیلم خود را بدهید و یا کلیدهایی را در روی صفحه قرار دهید که بیننده با استفاده از آن به صفحات وب متصل شود. برای تعیین و تعریف هر یک از رخدادها می توانید از Action  استفاده کنید.
رخدادها می توانند به دو صورت فعال شوند :
  1. به طور اختیاری یعنی توسط کلید موس یا صفحه کلید و یا هر کار دیگری در محیط کار.
  2. به وسیله ی گذشت زمان یعنی بعد از گذشت مقدار معینی زمان رخداد فعال شود.

برای آوردن Action در بالای Properties روی Action کلیک کنید.هر رخدادی که می خواهید به آن اضافه کنید از این منو می توان اضافه کرد. همچنین از این منو می توان به فریم های خود یک رخداد را نسبت دهیم. 

انیمیشن چیست ؟ 

یک انیمیشن فلش تشکیل شده است از فریم های مجزایی که هر کدام با قالبی و اندکی تفاوت نسبت به هم می باشد. فریم های اصلی که به عنوان Key Frame  شناخته می شوند در قسمت هایی از انیمیشن که تغییراتی رخ می دهد تعریف می شوند. هر فریم اصلی می تواند شامل تعدادی از سمبل ها و تصاویر گرافیکی باشد.
در TimeLine  یک خط قرمز وجود دارد که بیانگر وضعیت اجرای فیلم در هر لحظه می باشد. به این خط به اختصار Head  می گویند. وقتی شما Head   را روی TimeLine  حرکت می دهید یا فیلمتان را به نمایش درمی آورید محتویات هر فریم به وسیله شکلی که بر روی صحنه دیده می شود منعکس می گردد و وقتی فیلم با سرعت کافی پخش می شودخطای بصری حرکتی رخ می دهد. در هر فیلم فلش می توان تعیین کرد که در واحد زمان چه تعداد فریم وجود داشته باشد. هرچه تعداد فریم ها بالاتر باشد حرکت در فیلم طبیعی تر و زنده تر به نظر می رسد. برای تعریف تعداد فریم ها در ثانیه ( که بیانگر سرعت اجرای یک فیلم است ) از واحد Frame Per Second   ( FPS  ) استفاده می شود.
عناصر کلیدی در TimeLine به سه نوع تقسیم میشوند:
  1. فریم های اصلی ( Key Frame ) : قاب هایی هستند که محتوای فیلم ، نظیر متن و تصاویر در آن درج می کنند. ( کلید F6 )
  2. فریم های ایستا ( Static Frame ) : به قاب هایی که از خود محتوایی ندارند و نمایش محتویات فریم اصلی قبل را می دهند گفته می شود. ( کلید F5 )
  3. فریم های خالی ( Blank Frame ) : قاب هایی هستند که هیچ چیز نشان نمی دهند و در طول فیلم خالی هستند. ( کلید F7 )


    مابین سازی Motion Tween 
شما می توانید در فیلم خود عمل مابین سازی یا MotionTween  داشته باشید. شما با استفاده از این قابلیت در فیلم خود به ایجاد حرکت های واقعی بپردازید. برای این کار می توانید به منوی Insert  رفته و گزینه Create Motion Tween   را انتخاب کنید یا به منوی Properties  بروید و در قسمتی که که یک لیست باز شونده با عنوان Tweening  وجود دارد کلیک کنید. توجه داشته باشید که بین فریم های مورد نظر باید کلیک کنید تا این لیست فعال باشد. یعنی برای ایجاد یک Motion Tween  باید دو فریم اصلی داشته باشید. که در آن دو فریم (شی داخل فریم ها ) یک سمبل باشد.  با این کار علامت مابین سازی که یک پیکان باشد در بین دو فریم اصلی شما ایجاد می شود. 

Motion Guide یا راهنما 

شما می توانید برای فایل خود یک راهنما ( Motion Guide ) استفاده کنید که کاربر در Motion Guide  می تواند یک خط نامرئی داشته باشد که می تواند با آن مسیر حرکت فریم های اصلی را تعریف کند. برای این منظور شما می توانید به منوی Insert   بروید و گزینه Motion Guide  را انتخاب نمایید. شما با این کار می بینید که یک لایه با نام Guide  بوجود می آید. شما می توانید که در این لایه یک خط راهنما رسم کنید. توجه کنید که در فریم اول باید شکل شما در اول خط رسم شده باشد و در فریم آخر نیز شکل شما باید به انتهای خط راهنما قرار داده شود تا حرکت را بتوانید مشاهده کنید.در ضمن شکل شما باید یک سمبل باشد .

 Shape Tween  

عملی دیگری که به آن آشنا می شوید مابین سازی یا Shape Tween  است این عمل برای تبدیل تدریجی یک شکل به شکل دیگر استفاده می شود. برخلاف مابین سازی حرکت و خطوط راهنما شما نمی توانید از نمادها در مابین سازی اشکال استفاده کنید. در عوض می توانید دو ترسیم را در فریم های اصلی مختلف ایجاد کنید و به مابین سازی شکل را برای تبدیل به شکل دیگر اعمال نمایید. شما با ساخت فریم های اصلی باید در میان آن ها کلیک کنید و در قسمت Tweening   در منوی Properties   گزینه Shape   را انتخاب کنید. یکی از نکات قابل ذکر در مابین سازی اشکال این است که اشکال به گروه تبدیل شده را نمی توانید مورد استفاده قرار داد.

کار با اصوات 

فیلم های فلش می توانند از فایل های صوتی با قاب های Wave ، AlFF  و MP3  استفاده کنند. شما باید برای وارد کردن فایل های صوتی از گزینه Import   در منوی File   استفاده کنید. پس از Import   فایل صوتی شما در کتابخانه ظاهر می شود.
فلش دارای یک کتابخانه اصوات اختصاصی می باشد که قبلا درباره آن توضیحات داده شده است.
اعمال کردن فایل های صوتی به قاب های فیلم کمی پیچیده تر از اعمال صدای کوتاه به یک قاب می باشد. با قرار دادن فایل صوتی در یک فریم اصلی می توانید آن را به فیلم نسبت دهید. اگر بخواهید زمان پخش یک فایل صوتی را طولانی تر کنید می توانید آن را در حلقه تکرار قرار دهید تا به طور خودکار ، تکرار شود. برای تکرار یک فایل صوتی باید آن را در TimeLine انتخاب کنید. و سپس به منوی properties   بروید و در قسمت Loops  یک عدد بزرگتر از یک را وارد کنید. فلش به شما امکان می دهد که حجم صدای هر مجرای صوتی را تنظیم کنید. از این نه تنها می توانید بر فایل های صوتی موجود در فیلم نظارت داشته باید که ارتباط بین دو بلندگو را در سیستم صوتی نیز می توانید هماهنگ کنید. برای همزمان کردن فایل های صوتی با قاب های فیلم ، باید از لیست بازشونده Sync   واقع در Properties  استفاده کنید.                                                                                         

طراحی صفحات وب 

شما برای مشاهده فیلم های فلش که پسوند SWF  دارند به خود نرم افزار فلش نیازی ندارید بلکه لازم است نرم افزار Flash Player  را در اختیار داشته باشید. برنامه ذکر شده با مرورگرهای وب مانند Internet Explorer   یا Net Scape  کار می کند تا شما بتوانید فیلم های خود را در صفحات وب مشاهده کنید.
در ابتدا شما باید ذخیره کردن یک فیلم فلش را به عنوان یک فایل قابل اجرا توسط Flash Player  یاد بگیرید.
برای ذخیره فیلم به عنوان فایل
Flash Player   دو راه وجود دارد :
  1. انتشار ( Publish ) .
  2. صادر نمودن فایل ( Export ) .

هر دو روش فوق فایلی با پسوند SWF   ایجاد می کند که می توانند در Flash Player   باز شود. یکی از روش های ایجاد یک فایل فلش استفاده از Publish   در منوی File  می باشد. این گزینه امکان تغییر نام فایل و یا انتخاب یک پوشه را نمی دهد و به طور خودکار از همان پوشه و نام فایل فیلم ذخیره شده استفاده می کند(البته شما میتوانید در این قسمت نام را تغییر دهید ولی به صورت پشفرض از نام فایل استفاده می کند ). راه دیگر ساخت فایل اجرائی استفاده از گزینهExport   در منوی File   است. توجه داشته باشید پنجره Export Movie  برای شما باز می شود گزینه Flash Player ( *.SWF ) انتخاب شده است. شما با استفاده از لیست بازشونده Save as Type   می توانید پسوندهای مخلتف را انتخاب کنید. یکی از رایج ترین روش های توزیع فیلم های فلش ، از طریق صفحات وب است. یعنی شما می توانید فایل فلش را به صفحات وب اضافه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که فیلم فلش را به سایر صفحات یک سایت پیوند دهید و برای کامپیوترهایی که مرورگرهای آن ها فایل SWF   را پشتیبانی می کند و یا دارای برنامه Flash Player   هستند اجرا کنید.

آشنایی با زبان HTML 

HTML  زبان برنامه نویسی صفحات وب است و یا در واقع رمزی است که با آن مرورگرهای وب متون ، تصوایر گرافیکی و ویدئویی و در نهایت فیلم های فلش را آشکار می کند.
هنگامی که یک فیلم فلش را در یک صفحه ی HTML   قرار می دهید ، می توانید بر اندازه فیلم نظارت داشته باشید. اگر با HTML   آشنایی ندارید فلش خود یک صفحه HTML   را با یک فیلم جاسازی شده برای شما ایجاد خواهد نمود.
برای تولید یک فایل HTML   در فلش باید فایل مورد نظر را باز کنید. سپس به منوی فایل رفته و گزینه Publish Setting   کلیک کنید و گزینه HTML   را فعال کنید. و روی برگه ی HTML  کلیک کنید.
اکنون گزینه هایی مشاهده می کنید که توضیح آن ها به صورت زیر است :

  1. Template : از لیست بازشونده ی آن معمولا گزینه Flash Only   انتخاب می شود. این لیست به شما امکان انتخاب مجموعه ای از صفخات وب را می دهد که می توانید فیلم را در آن قرار دهید.
  2. Dimensions : از گزینه های موجود از لیست برای تعیین اندازه فیلم در صفحات وب استفاده می شود.
  3. Paused At Start : با فعال کردن این گزینه فیلم به طور خودکار تکرار نخواهد شد و باید کاربر آن را تکرار کند.
  4. Loop : فیلم را بدون توقف تکرار می کند.
  5. Display Meno : با فعال بودن این گزینه با راست کلیک کردن روی فیلم منوی میانبری ظاهر خواهد گشت.
  6. Device Font : کمک می کند که هنگام موجود نبودن Font   مورد نیاز فیلم امکان استفاده از قلم دیگر فراهم می شود.
  7. لیست بازشونده Quality   برای بالا یا پایین بردن کیفیت فیلم استفاده می شود.
  8. در لیست Window Mode   می توانید از نگارش چهار یا بالاتر Internet Explorer   استفاده کنید.
  9. از گزینه های لیست HTML Alignment  برای تعیین محل فیلم استفاده می شود.
  10. از گزینه های لیست  Scaleبرای مقیاس کردن استفاده می شود .
  11. از گزینه های لیست Flash Alignment   برای تعیین محل نمایش یک فیلم استفاده می شود.
  12. گزینه Show Warning Message : چنانچه بین گزینه های بالا اختلاف باشد به ما پیغام می دهد.
  13. پس از تنظیمات روی گزینه Publish کلیک کنید و فایل HTML شما ساخته می شود.















آدمی برای لذت بردن از زندگی به آرامش نیاز دارد

و

برای چگونه زندگی کردن به دانش
1392-04-28 01:20 ب.ظ
یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Reza.Heydari ، bakhtiari azad ، nahid ، sajad safaie ، فرزانه ، ETSCOM.blogfa.com
********
مدیر ارشد


MeySam OmRaNi
وضعيت : آفلاین
ارسال ها:203
تاریخ ثبت نام:خرداد 1392
اعتبار: 6
سن: 31
ساکن: بوشهر
حالت من: شاد
سپاس ها: 1707
سپاس شده 629 بار در 187 ارسال

ارسال: #2
RE: آشنایی با نرم افزار Flash
لازم به ذكر است كه شما بايد ابتدا نرم‌افزار Flash را روي كامپيوتر خود نصب كرده باشيد. در اينصورت براي‌ شروع‌ كار با اين‌ نرم‌ افزار، مي‌توانيد از منوي‌ Start استفاده‌كنيد. روي‌ كلـيد Start كلـيك كنيد.
روي منوي‌ فرعي All Programs كليك كنيد تا باز شود.
روي گزينه‌ Adobe Flash Professional CS5 کليک کنيد.

[تصویر: 001.gif]

هنگاميکه Flash CS5 را اجرا مي‌كنيد, گزينه‌هايي در اختيار شما قرار مي‌گيرد كه از طريق آنها مي‌‌توانيد فايل جديدي را ايجاد كرده و يا يك فايل موجود را باز نماييد. همچنين گزينه‌هاي ديگري نيز وجود دارند كه در حال حاضر در پشت پانلهاي Flash مخفي شده‌اند. براي آنكه پانلها را مخفي كنيد، بايد روي كليد حاوي فلش مضاعف در بالاي سمت راست كليك كنيد.

[تصویر: 002.gif]

با اين كار، علاوه بر آنكه فضاي بيشتري براي كار با فايل‌ها در اختيار خواهيد داشت، مي‌توانيد ساير گزينه‌هايي كه جهت استفاده از الگوهاي پيش ساخته Flash بكار مي‌روند را نيز مشاهده نماييد. توجه داشته باشيد كه ما در محيط نمايش 600×800 پيكسل كار مي‌كنيم. اما اغلب كاربران حرفه‌اي Flash ، از محيط‌هاي نمايش 768×1024 و بالاتر استفاده مي‌كنند.
در حال حاضر ما مي‌خواهيم كار خود را با يك فايل جديد شروع كنيم. پس بهتر است پانل‌ها را به حالت اوليه برگردانده و يك فايل جديد ايجاد كنيم. روي كليد مشخص شده توسط فلش كليك كنيد.

[تصویر: 003.gif]

براي ايجاد يک فايل جديد يايد يکي از گزينههاي موجود در قسمت Create New را انتخاب کنيد. دو گزينة اول اين قسمت براي ايجاد يک فايل فلش جديد، گزينة دوم براي ايجاد فايل فلش قابل ارائه بر روي موبايل و ساير گزينهها براي ايجاد فايلهاي مبتني بر زبانهاي برنامهنويسي Action Script و Java Script مورد استفاده قرار ميگيرند.

[تصویر: 004.gif]

همانطور که گفته شد دو گزينة اول موجود در قسمت Create New براي ايجاد يک فايل فلش جديد مورد استفاده قرار ميگيرند. تفاوت اين دو گزينه در آن است که شما ميتوانيد در فايل فلش ايجاد شده توسط گزينة اول، از زبان Action Script نسخة 3 و در فايل فلش ايجاد شده توسط گزينة دوم از زبان Action Script نسخة 2 استفاده نمائيد. اما از آنجا که ما قصد نداريم در فايل جديد خود از زبان Action Script استفاده کنيم ميتوانيم هر يک از دو گزينة فوق را انتخاب نمائيم. روي گزينة مشخص شده توسط فلش کليک کنيد.

[تصویر: 005.gif]

يكي از مزاياي‌ Flash ، امكان‌ انتقال‌ فايل‌هاي ايجاد شده در نگارش‌هاي قديمي به‌ محيط‌هاي جديدتر مي‌باشد. همچنين، فايل‌هاي خروجي اين‌ برنامه‌ با ساير محصولات‌ شركت‌ Adobe ، نظير Dream Weaver يا Director سازگار است. در ادامه،‌ شما را با روش‌هاي‌ متفاوت‌ سازماندهي محيط Flash آشنا مي‌كنيم‌.
ناحيه‌ صحنه‌ (Stage) جايي است‌ كه‌ محتويات‌ هر يك‌ از فريم‌هاي‌ فيلـم‌ در آن طراحي و ايجاد مي‌شود. همچنين، در اين محيط مي‌توانيد فايلـهاي‌ گرافيكي وارد شده‌ را تصحيح‌ وسازماندهي كنيد. براي‌ مشاهده‌ كل ناحيه‌ Stage ، از منوي‌ View استفاده مي‌شود. منوي‌ View را باز كنيد.

[تصویر: 006.gif]

منوي‌ فرعي Magnification را باز كنيد.

[تصویر: 007.gif]

از منوي فرعي باز شده، گزينه‌ Show All را انتخاب نماييد.

[تصویر: 008.gif]

به اين ترتيب، تمام قسمت صحنه در محدوده‌اي كه براي آن تعيين شده است نمايش داده شد. توجه داشته باشيد كه اگر اين محدوده را بزرگتر كنيد، با انتخاب دستور Show All ، صحنه با بزرگ‌نمايي بيشتري در آن محدوده نمايش داده مي‌شود.
اين‌ قسمت‌، خط زمان‌ (Timeline) ناميده‌ مي‌شود. از اين‌ قسمت‌ براي‌ سازماندهي و كنترل‌ محتويات‌ فيلـم‌ در لايه‌‌ها و فريم‌ها استفاده‌ خواهيد كرد. هر يك از مستطيل‌هاي عمودي كوچكي كه در اينجا وجود دارد، بيانگر يك فريم است. نوار وضعيت كه ‌در پايين اين منطقه قرار دارد، نشان‌دهنده‌ شماره‌ فريم‌ منتخب‌ ، نرخ پخش فريم‌ها (تعداد فريم‌هايي كه در يك ثانيه پخش مي‌شود)‌ ، و زمان‌ سپري‌ شده‌ از فيلم‌ است‌.

[تصویر: 009.gif]

خط قرمز رنگي كه در Timeline وجود دارد، هد اجرا (Play Head) ناميده‌ مي‌شود و نشانگر فريم يا فريم‌هايي است‌ كه‌ هم‌اكنون در صحنه در حال اجرا هستند. با كليك در هر نقطه از خط زمان، هد به همان نقطه منتقل خواهد شد.

[تصویر: 010.gif]
اين‌ قسمت‌ از Panel هاي‌ Flash تشكيل‌ شده‌ است. با استفاده‌ از اين‌ پانل‌‌ها مي‌توانيد عملـياتي مانند تغيير رنگ‌ قلـم‌ (Font) و رنگ‌هاي مورد استفاده و حتي شدت‌نور و يا انتخاب‌ اشياء و يا استفاده‌ از راهنمايي‌هاي Flash را به‌ راحتي و سرعت‌ انجام‌ دهيد.

[تصویر: 011.gif]

اينجا پانل‌ خصوصيات‌ (Properties) ناميده‌ مي‌شود. از اين‌ پنجره‌ براي‌ تغيير نام‌، مختصات، اندازه، رنگ و ديگر خصوصيات يك‌ فريم‌ يا هر يك از محتويات داخل آن استفاده مي‌شود.در ضمن از طريق اين پانل‌ مي‌توانيد خصوصيات‌ متحرك‌ سازي‌ و صداگذاري را در فيلم ايجاد نماييد.

[تصویر: 012.gif]

اين‌ قسمت‌ ، جعبه‌ ابزار (Tool Box) ناميده‌ مي‌شود. به‌ كمك‌ ابزارهاي‌ موجود در جعبه‌ ابزار مي‌توانيد عملـيات‌ مختلـفي از جملـه‌ ترسيم، ويرايش‌، انتخاب‌ اشياء و غيره‌ را انجام‌ دهيد. البته توجه کنيد که در حال حاضر تمامي ابزارها قابل مشاهده نيستند. در اين حالت ميتوانيد با استفاده از ماوس ديواره سمت چپ جعبه ابزار را کمي به سمت چپ حرکت دهيد تا تمامي ابزارها قابل مشاهده شوند. در صفحه بعد ما اين کار را انجام خواهيم داد.

[تصویر: 013.gif]

همانطور که مشاهده ميکنيد تمام ابزارهاي موجود در جعبه ابزار در دو رديف مرتب شدهاند.

[تصویر: 014.gif]

مانند اغلب برنامه‌هاي تحت ويندوز، در قسمت‌ بالاي‌ پنجره، منوها قرار دارند. در اين منوها، گزينه‌هاي‌ مختلـفي براي‌ دسترسي به‌ دستورات‌ و ابزارهاي‌ Flash وجود دارد.

[تصویر: 015.gif]

به‌ محض‌ اجراي‌ Flash ، يك‌ فايل جديد با نام‌ [Untitled-1] ايجاد مي‌شود. در Flash اين امكان وجود دارد كه همزمان‌ چند فايل باز باشد. براي‌ ايجاد فايل‌هاي جديد از فرمان‌ New و جهت باز كردن فايل‌هاي موجود، از دستور Open استفاده‌ نماييد. به‌ محض‌ ايجاد فيلـم‌هاي‌ جديد، Flash آنها را به‌ ترتيب‌ [Untitled-2] و [Untitled-3] و الـي آخر نامگذاري‌ مي‌كند. الـبته‌ شما در هنگام ‌ذخيره‌ فيلـم‌ مي‌توانيد يك‌ نام‌ جديد را براي‌ آن‌ تعيين‌ كنيد.

[تصویر: 016.gif]

براي استفاده از دستوراتي مانند New ، Open ، Save ، Copy و Paste كه معمولاً زياد مورد استفاده قرار مي‌گيرند، يك نوار ابزار ويژه در Flash پيش بيني شده است. براي دسترسي به اين نوار ابزار بايد از منوي‌ Window ، منوي‌ فرعي ToolBars را باز كرده‌ و سپس‌ گزينه‌ Main را انتخاب ‌نماييد. منوي‌ Window را باز كنيد.

[تصویر: 017.gif]

منوي‌ فرعي Toolbars را باز كنيد.

[تصویر: 018.gif]

از منوي فرعي باز شده،‌ گزينه‌ Main را انتخاب نماييد.

[تصویر: 019.gif]

همانطور که مي‌بينيد نوار ابزار Main به محيط کار اضافه شده است. البته در اين فصل ما نيازي به اين نوار ابزار نداريم و براي افزايش فضاي کار بهتر است آن را ببنديم. روي کليد Close از نوار ابزار Main کليک کنيد.
[تصویر: 020.gif]
براي‌ اينكه‌ محتويات لازم براي فيلم را در يك‌ فريم‌ Flash وارد نماييد، بايد ابتدا آنها را به‌ ناحيه‌ صحنه‌ (Stage) اضافه‌ كنيد. براي‌ اين‌ كار مي‌توان‌ علاوه بر آنكه اشكال مورد نظر را مستقيماً طراحي كرد، نسخه‌اي‌ از آن محتويات (كه عنصر گرافيكي يا متن هستند) را از ساير برنامه‌ها كپي كرده‌ و به‌ صحنه‌ درج نمود و يا فايلهايي كه ‌خارج‌ از Flash ايجاد شده‌اند را مستقيماً به‌ صحنه‌ وارد (Import) كرد.
يكي از تحولات‌ Flash CS5 ، اضافه‌ شدن‌ Panel هاي قدرتمند و دسترسي آسان به آنها مي‌باشد. پانل‌‌ها پنجره‌هاي‌ شناوري‌ هستند كه‌ هر يك شامل‌ مجموعه‌اي‌ از گزينه‌هاي لازم براي انجام يك عمل خاص هستند.
براي مثال، پانل Info اطلاعاتي در مورد خصوصيات كلي شيء انتخاب شده ارائه مي‌دهد. بطور كلي، براي دسترسي به پانل‌هاي مختلف Flash، علاوه بر کليدهاي موجود در قسمت پانل‌ها، از گزينه هاي موجود در منوي Window نيز استفاده مي‌شود. روي کليد Info کليک كنيد.

[تصویر: 021.gif]

به اين ترتيب، پانل‌ Info باز شده‌ است. اين‌ پانل‌ اطلاعات‌ مختلـفي در مورد شيء انتخاب‌ شده‌ ارائه مي‌دهد. ما مي‌توانيم‌ با فشردن كليد ماوس بر روي‌ گيره‌ واقع‌ در گوشه سمت‌ چپ‌ و بالاي‌ پانل‌ و كشيدن‌ آن‌ به‌ سمت‌ راست‌ محيط Flash (يعني محلـي كه‌ پانل‌‌هاي‌ ديگر وجود دارند)، اين‌ Panel را به‌ حالـت‌ چسبان‌ درآوريم‌. براي بستن پانل‌هايي كه به اين شكل در ميان صفحه معلق هستند، كافيست روي كليد حاوي فلش مضاعف مربوط به آن پانل كليك كنيد. روي‌ كلـيد حاوي فلش مضاعف از پنجره‌ Info، كه توسط فلش مشخص شده است، كلـيك‌ نماييد .

[تصویر: 022.gif]

شما همچنين مي‌توانيد ساير پانل‌هاي موجود در صفحه را نيز در صورت عدم استفاده حذف كنيد تا فضاي كاري شما افزايش پيدا كند. براي بستن هر يك از پانل‌هاي موجود كافيست روي عنوان پانل راست کليک کرده و سپس از منويي که باز مي شود گزينه Close را انتخاب کنيد. روي عنوان پانل Library راست کليک کنيد.(راست كليك = استفاده از كليد راست ماوس در هنگام كليك كردن)

[تصویر: 023.gif]

از منوي باز شده گزينه Close را انتخاب کنيد.

[تصویر: 024.gif]

همانطور که قبلا ياد گرفتيد براي اضافه کردن هر يک از پانل‌ها مي‌توانيم از منوي Window استفاده کنيم. حالا پانل Library را مجددا به محيط کار اضافه مي کنيم. روي منوي Window کليک کنيد.

[تصویر: 025.gif]

روي گزينه Library کليک كنيد.

[تصویر: 026.gif]

مشاهده مي‌کنيد که پنل Library مجددا به محيط Flash اضافه شده و در محل قبلي خود قرار گرفته است.

[تصویر: 027.gif]

بسياري‌ از عناصر فيلـم‌، مانند رنگ‌ پس‌ زمينه‌ و اندازه‌ صحنه‌ را مي‌توان‌ به‌ كل‌ فيلـم‌ اعمال‌ نمود. به‌ عنوان‌ مثال،‌ براي‌ تغيير رنگ‌ پس‌زمينه (Background)‌ ، از پانل‌ Properties واقع ‌در سمت راست صحنه‌ استفاده‌ مي‌كنيم‌. روي‌ عنوان پانل‌ Propeties ، كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 028.gif]

روي‌ کليد Edit در مقابل گزينه Size، كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 029.gif]

ملاحظه‌ مي‌كنيد كه‌ پنجره‌ Document Properties باز شده‌ است. اين‌ پنجره‌ داراي‌ گزينه‌هاي‌ مختلـفي از جملـه‌ Height و Width مي‌باشد كه‌ اين‌ گزينه‌ها براي ‌تغيير اندازه ابعاد‌ فيلـم‌ كاربرد دارند. همچنين،‌ گزينه‌ Frame Rate براي‌ تعيين‌تعداد فريم‌هاي‌ فيلـم در هر ثانيه‌ يا سرعت‌ نسبي آن‌ به‌ كار مي‌رود و گزينه‌ Background Color نيز براي‌ تغيير رنگ‌ زمينه‌ فيلـم‌ كاربرد دارد. روي‌ كلـيد Cancel از اين‌ پنجره كلـيك‌ كنيد تا بسته‌ شود.

[تصویر: 030.gif]
خصوصيات كلي Flash كه بصورت پيش‌فرض تنظيم شده است، ممكن است براي تمام كاربران بهترين انتخاب نباشد. شما مي‌توانيد اين خصوصيات را توسط پنجره Preferences تغيير دهيد. دسترسي به اين پنجره از طريق منوي Edit امكان‌پذير است. منوي‌ Edit را باز كنيد.

[تصویر: 031.gif]

از منوي باز شده، ‌ گزينه Preferences را انتخاب نماييد.

[تصویر: 032.gif]

با استفاده از گزينههاي موجود در پنجره‌ Preferences ، مي‌توانيد خصوصيات قسمت‌هاي مختلف فلش را تعيين کنيد. به عنوان مثال در قسمت General از اين پنجره ميتوانيد خصوصيات قسمت‌هاي مختلف محيط فلش را تعيين کنيد. روي‌ گزينة Action Script کليک کنيد.

[تصویر: 033.gif]

گزينه‌هاي موجود در اين قسمت براي تعيين برخي خصوصيات محيط کدنويسي فلش مانند نوع قلم ، رنگ بندي دستورات ، پيکربندي کدها در هنگام بازکردن و ذخيره کردن و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
روي گزينه Auto Format کليک کنيد.

[تصویر: 034.gif]

گزينه‌هاي موجود در قسمت Auto Format براي پيکربندي کدهاي پنجره کدنويسي به منظور خوانايي بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين گزينه‌ها کدهاي نوشته شده را به منظور خوانايي بيشتر مرتب مي‌کنند. روي‌ گزينه Clipboard كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 035.gif]

گزينه‌هاي‌ موجود در اين‌ قسمت‌، روش‌ تهيه‌ كپي اشياء مختلـف‌ در حافظه‌ موقت‌ (Clipboard) را تعريف‌ مي‌كنند. اين‌ گزينه‌ها بخصوص‌ زماني كه‌ بخواهيد از چند شيء مختلف‌ كپي برداري‌كنيد ، مفيد واقع‌ مي‌شوند. روي‌ گزينه ‌ Drawing كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 036.gif]

تنظيمات موجود در اين قسمت تعيين مي‌کند که چگونه خطوطي که رسم کرده‌ايد به اشکال و منحني‌هاي استاندارد تبديل شوند. جعبه چک‌هاي موجود در کادر Pen Tool که توسط کادر قرمز مشخص شده‌اند ، بر نحوه رسم منحني‌ها توسط ابزار Pen نظارت دارند. اگر با روش رسم منحني در برنامه هايي مانند Freehand ، Corel Draw و يا Adobe Illustrator آشنا باشيد ، اين گزينه ها براي شما بيشتر قابل درک مي باشند.

[تصویر: 037.gif]

روي‌ گزينه Text كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 038.gif]

گزينه‌هاي موجود در اين قسمت براي تعيين خصوصيات پيش فرض متن‌هايي که در طرح هاي خود بکار مي‌بريد مورد استفاده قرار مي‌گيرند. روي‌ گزينه Warning كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 039.gif]

با استفاده‌ ازگزينه هاي موجود در اين قسمت، مي‌توانيد تعيين کنيد که در چه مواقعي و در چه شرايطي فلش به شما پنجره‌هاي اخطار را نشان دهد.
روي‌ گزينة PSD File Importer كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 040.gif]
گزينه هاي موجود در اين قسمت براي تعيين خصوصيات تصاويري که توسط برنامة گرافيکي Photoshop ايجاد شده و به فلش داده ميشوند، مورد استفاده قرار ميگيرند. روي گزينة AI File Importer کليک کنيد.

[تصویر: 041.gif]

گزينه هاي موجود در اين قسمت براي تعيين خصوصيات تصاويري که توسط برنامة Illustrator ايجاد شده و به فلش وارد ميشوند، مورد استفاده قرار ميگيرند.

[تصویر: 042.gif]

بسيار خوب، تا اين مرحله با گزينههاي مختلف پنجرة Preferences آشنا شديد. حالا بهتر است اين پنجره را ببنديد. روي کليد Close مربوط به پنجرة Preferences کليک کنيد.

[تصویر: 043.gif]















آدمی برای لذت بردن از زندگی به آرامش نیاز دارد

و

برای چگونه زندگی کردن به دانش
1392-04-28 02:00 ب.ظ
یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط nahid ، sajad safaie ، ETSCOM.blogfa.com ، فرزانه
********
مدیر ارشد


MeySam OmRaNi
وضعيت : آفلاین
ارسال ها:203
تاریخ ثبت نام:خرداد 1392
اعتبار: 6
سن: 31
ساکن: بوشهر
حالت من: شاد
سپاس ها: 1707
سپاس شده 629 بار در 187 ارسال

ارسال: #3
RE: آشنایی با نرم افزار Flash
در اين‌ فصل‌، به‌ ايجاد اشكال مختلف‌ با استفاده‌ از ابزارهاي‌ رسم‌ خط و رسم‌ شكل‌هاي هندسي‌ مي‌پردازيم‌.
قبلاً گفتيم براي آنكه فضاي كاري مناسب‌تري داشته باشيد بهتر است از محيط نمايش با تفكيك 768×1024 يا بالاتر استفاده كنيد. اما بطور كلي، شما مي‌توانيد بعضي از پانل‌هايي كه از آن استفاده نمي‌‌كنيد را از محيط حذف كرده و يا آنها را به حالت فشرده يا حداقل درآوريد. شما در فصل قبل با نحوه بستن و فشرده کردن پانل‌ها آشنا شده‌ايد. اما يک روش ديگر براي باز کردن فضاي کاري آن است که روي عنوان پانل راست کليک کرده و از منويي که باز مي‌شود گزينه Minimize را انتخاب کنيم. براي تمرين، ما دراينجا پانل Timeline كه در اين فصل كاربردي ندارد را كوچك مي‌كنيم تا به فضاي كاري ما افزوده شود. روي عنوان پانل Timeline، راست كليك كنيد.

[تصویر: 001.gif]

از منوي باز شده گزينه Minimize را انتخاب كنيد.

[تصویر: 002.gif]

حالا براي آنكه ديد بهتري روي محيط كاري داشته باشيد، بهتر است بزرگ‌نمايي صحنه را تغيير دهيم. روي كليد ليست بازشونده مشخص شده كليك كنيد.

[تصویر: 003.gif]

از طريق اين ليست مي‌توانيد اندازه نمايش صحنه را برحسب درصدي از اندازه اصلي تعيين نماييد. انتخاب گزينه Show All موجب مي‌شود كل صحنه در محدوده تعيين شده براي آن نمايش داده شود. از ليست باز شده روي گزينه Show All كليك كنيد.

[تصویر: 004.gif]

در Flash دو ابزار مهم‌ براي‌ رسم‌ خطوط ارائه‌ شده‌ است: ابزار خط (Line) و ابزار مداد (Pencil) . اين‌ ابزارها در جعبه‌ ابزار وجود دارند. ابتدا مي‌خواهيم‌ به‌ رسم‌ خطوط بپردازيم، اما قبل‌ از اينكه‌ رسم‌ خطوط در Flash را آغاز كنيم‌، بايد تنظيمات‌ اولـيه‌ خط از قبيل‌ سبك، پهنا و رنگ‌ آن را تعيين‌ كنيد. وقتي كه‌ ابزاري‌ را انتخاب‌ مي‌كنيد، گزينه‌هاي‌ مربوط به‌ ابزار فوق‌ در ناحيه ‌Option واقع‌ در پايين‌ جعبه‌ ابزار قرار ميگيرد.

[تصویر: 005.gif]

براي‌ اينكه‌ بتوانيد رنگ‌ ، ضخامت‌ و سبك‌ خط را تعيين‌ كنيد ابتدا بايد روي‌ ابزار Line واقع‌ در جعبه‌ ابزار كلـيك‌ كنيد تا در پانل‌ Properties خصوصيات‌ مربوط به‌ خط نمايش‌ داده‌ شود. روي‌ ابزار Line ، كه با فلش مشخص شده است، كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 006.gif]

اكنون‌ خصوصيات‌ ابزار Line در پانل‌ Properties مشاهده‌ مي‌شود .

[تصویر: 007.gif]

رنگ‌آميزي اشياء در Flash ، به دو نوع مختلف است. براي تغيير رنگ خطوط و لبه اشكال هندسي، از لوح رنگ Stroke Color استفاده مي‌شود در حالي كه براي رنگ آميزي داخل اشكال رسم شده كه حالت مسيرهاي بسته دارند، لوح رنگ Fill Color كاربرد دارد. كليك بر روي هر يك از كليدهاي مشخص شده در جعبه ابزار در ناحيه Color، موجب‌ باز شدن‌ لـوح‌ رنگ‌ مربوط به آن كليد مي‌شود.

[تصویر: 008.gif]

با استفاده‌ از لوح Stroke Color مي‌توان‌ رنگ‌ خطوطي كه‌ با ابزارهاي‌ Pen، Pencil و Line رسم‌ مي‌كنيد را تعيين‌ نمود. براي مثال، ما در نظر داريم‌ كه‌ رنگ‌ پيش‌ فرض‌ خط كه سياه مي‌باشد را تغيير دهيم‌. روي‌ جعبه‌ رنگ‌ Stroke Color، كه با فلش مشخص شده است، كلـيك‌ كنيد تا باز شود.

[تصویر: 009.gif]

روي‌ رنگ‌ قرمز مشخص‌ شده‌ توسط فلش كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 010.gif]
اگر بخواهيد بر روي‌ خطوطي كه‌ رسم‌ مي‌كنيد نظارت‌ بيشتري داشته‌ باشيد، بهترين كار اينست كه از پنجره Stroke Style استفاده كنيد. براي دسترسي به اين پنجره، روي‌ كلـيد Edit Stroke Style واقع در پانل‌ Properties كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 011.gif]

اكنون پنجره‌ Stroke Style براي‌ شما باز شده‌ است.‌ در اين پنجره‌ تمام خصوصيات قابل تغيير خط در دسترس شما مي‌باشد. براي‌ مثال‌، ما مي‌خواهيم ‌ضخامت‌ خط را تغيير دهيم‌. روي‌ لـيست‌ بازشونده‌ Thickness ، كه با فلش مشخص شده است، كليك كنيد.

[تصویر: 012.gif]

از ليست باز شده عدد 4 را انتخاب‌ كنيد.

[تصویر: 013.gif]

روي‌ كلـيد OK كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 014.gif]

بسيارخوب‌، حالا آماده‌ايم تا اولين عمل رسم را در Flash انجام دهيم. براي رسم خط، در نقطه‌اي‌ از صفحه‌ كه‌ با فلـش‌ قرمز مشخص‌ شده‌ است، كليد چپ ماوس را فشرده و نگاه داريد و اشاره‌گر را به محل مشخص شده با فلش آبي برده و كليد ماوس را رها نماييد.

[تصویر: 015.gif]

به اين ترتيب، يك خط افقي را رسم كرديم. از ابزار Line براي‌ رسم‌ خطوط راست‌ استفاده‌ مي‌شود، در صورتي كه‌ بخواهيد‌ خطوط منحني يا زيگزاگ‌ رسم‌ كنيد، بايد از ابزار Pencil استفاده‌ كنيد. روي‌ ابزار Pencil كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 016.gif]

توجه‌ داشته‌ باشيد كه‌ گزينه‌هاي‌ مربوط به‌ ابزار Pencil در قسمت Options از جعبه ابزار ظاهر شده‌ است. در اين‌ ناحيه استفاده‌ از سه‌ گزينه‌ Straighten ، Smooth و Ink امكانپذير مي‌باشد. روي‌ كلـيد مشخص‌ شده در ناحيه‌ Option، ‌ كلـيك‌ كنيد تا گزينه‌هاي‌ موجود در آن‌ را مشاهده‌ كنيد.

[تصویر: 017.gif]

گزينه‌ Straighten ، لـزوما خط راست‌ ايجاد نمي‌كند. اين‌ گزينه‌ خطوطي كه‌ كمي پيچ‌ و خم‌ دارند را به‌ خطوط راست‌ تبديل‌ مي‌نمايد. براي‌ مثال‌، زيگزاگ‌ نامتعادل‌ را به ‌زيگزاگ‌ با زاويه‌هاي‌ منظم‌ تبديل‌ مي‌كند.

[تصویر: 018.gif]

همچنين‌، اگر بخواهيد منحني را به‌ خط راست‌ و يا بالعكس‌ تبديل‌ كنيد، مي‌توانيد با استفاده‌ ابزار Select منحني را انتخاب‌ كرده‌ و با استفاده‌ از دو گزينه ‌Straighten و Smooth خط را به‌ منحني يا منحني را به خط تبديل‌ نماييد. روي‌ ابزار Pen كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 019.gif]

ابزار Pen براي‌ ايجاد منحني‌هاي‌ هموار و يكنواخت‌ به‌ كار مي‌رود. براي‌ استفاده‌ از اين‌ ابزار، مي‌توانيد به‌ ترتيب‌ در محل‌‌هاي‌ مختلـف‌ كلـيك‌ كنيد و يا با كشيدن‌ نقطه ‌كلـيك‌ شده توسط ماوس، ميزان‌ شيب‌ منحني را تعيين‌ نماييد.

[تصویر: 020.gif]
براي خارج شدن خط رسم شده از حالت انتخاب، کليد ESC را از صفحه کليد فشار دهيد.

[تصویر: 021.gif]

همانطور كه‌ مي‌بينيد، با استفاده‌ از ابزار Pen يك‌ منحني ساده رسم‌ گرديد. در ادامه، به‌ اين شكل‌ يك‌ بيضي خواهيم افزود. روي‌ ابزار مشخص شده کليد سمت چپ ماوس را فشار داده و چند لحظه نگاه داريد.

[تصویر: 022.gif]

در منوي بازشده، ابزار Oval را انتخاب کنيد.

[تصویر: 023.gif]

اكنون براي رسم بيضي آماده‌ايم. اما قبل از آن بهتر است رنگ داخل بيضي را نيز تعيين کنيم. براي اين منظور از ابزار Fill Color واقع در پانل Properties استفاده مي‌کنيم. توجه داشته باشيد كه كليدهاي Stroke Color و Fill Color موجود در پانل‌ها و پنجره‌هاي ديگر هيچ فرقي با كليدهاي مشابه در جعبه ابزار ندارند و ما فقط براي آشنايي شما از اين روش استفاده مي‌كنيم. روي ابزار Fill Color کليک کنيد.

[تصویر: 024.gif]

در جعبه رنگ باز شده، علاوه بر رنگ‌هاي‌ خالص، مي‌توان الگوهاي رنگ آميزي داراي طيف را مورد استفاده قرار داد. كليدهاي مربوط به اين الگوهاي رنگ‌آميزي در پائين جعبه رنگ قرار دارند. روي طيف سبز مشخص شده كليك كنيد.

[تصویر: 025.gif]

روش رسم بيضي نيز مانند رسم خط توسط ماوس انجام مي‌شود. نكته مهمي كه بايد فرا بگيريد آن است كه براي رسم يك دايره كامل، بايد در حين رسم كليد Shift را از صفحه كليد پائين نگاه داشته باشيد. در نقطه‌اي‌ كه‌ با فلـش‌ قرمز مشخص‌ شده‌ است كليد چپ ماوس را فشرده و نگاه داريد و همزمان اشاره‌گر را به محل مشخص شده با فلش آبي ببريد و كليد ماوس را رها كنيد.

[تصویر: 026.gif]

توجه‌ داشته‌ باشيد هنگاميکه‌ در Flash اشكال‌ يا خطوط روي‌ هم‌ قرار مي‌گيرند ، از هم‌ جدا مي‌شوند. يعني اگر بيضي را روي‌ يك خط رسم‌ كنيد،خط به ‌دو كمان‌ مجزا تقسيم‌ مي‌شود. به عنوان مثال در شكل‌ حاضر خط منحني رسم شده، خط صاف افقي را به‌ دوپاره‌ خط مجزا تقسيم‌ كرده‌ است‌.
ابزار Brush (قلـمو) ، مانند قلـموي‌ رنگ‌ واقعي يا ماژيك كار مي‌كند. خطوط رسم شده با اين ابزار از نوع خطوط حاشيه (Stroke) نيست و براي‌تغيير رنگ قلـمو، از گزينه‌ Fill Color استفاده‌ مي‌شود. روي‌ ابزار Brush كلـيك‌ كنيد .

[تصویر: 027.gif]

به‌ ناحيه‌ Option در پائين جعبه ابزار دقت‌ كنيد. دراين قسمت دو لـيست‌ بازشونده‌ و دو كلـيد ظاهر شده است. ابزار Brush Mode كه‌ حالـت‌ قلـمو را تعيين‌ مي‌كند، داراي‌ 5 گزينه‌ مي‌باشد.
روي‌ گزينه‌ Brush mode ، كه با فلش مشخص شده است، كلـيك كنيد.

[تصویر: 028.gif]

در قسمت‌ Option از ابزار Brush ، دو ليست بازشونده به‌ نام‌هاي‌ Brush Size و Brush Shape وجود دارد. با استفاده از ليست (Brush Size) مي‌توان اندازه قلمو را معين نمود و با كمك ليست (Brush Shape) شكل سر قلمو قابل تعيين است.
ابزار پاك‌كن‌ (Eraser) چيزي‌ فراتر از يك‌ ابزار ساده‌ براي‌ پاك‌ كردن‌ اشياء بلاستفاده‌ مي‌باشد.شما مي‌توانيد اندازه‌ و شكل‌ پاك‌ كن‌ را تعريف‌ كرده‌ و يا از اين‌ ابزار براي‌ براي‌ پاك‌ كردن‌ فقط اجزاي خاصي از شكل مانند خطوط حاشيه، رنگ هاي پرشده در بين خطوط و يا فقط داخل‌ محدوده‌ انتخاب‌ شده استفاده‌ نماييد. اين‌ ابزار مانند قلـمو داراي‌ قسمتهاي‌ مختلـفي مي‌باشد. روي‌ ابزار Eraser ، كه با فلش مشخص شده است، كليك كنيد.

[تصویر: 029.gif]

به‌ قسمت‌ Option دقت‌ كنيد. در اين‌ قسمت‌، سه‌ گزينه‌ Erase Mode، Faucet و Eraser Shape قرار دارند.گزينه‌ Erase Mode مانند Brush Mode داراي يك ليست است. اين‌گزينه‌ نحوه‌ عكس‌الـعمل‌‌هاي‌ پاك‌ كن‌ را نسبت‌ به‌ ترسيم‌ تغيير مي‌دهد و داراي‌ پنج‌ موضوع ‌مختلـف‌ مي‌باشد. روي‌ گزينهErase Mode ، كه با فلش مشخص شده است، كليك كنيد.

[تصویر: 030.gif]
گزينه‌ Faucet كه به شكل شير آب مي‌باشد، روش‌ پاك‌ كردن‌ را تغيير مي‌دهد .با انتخاب‌ اين‌ گزينه‌ مي‌توانيد هر شكل‌ دلـخواهي را حذف‌ كنيد. همچنين‌ گزينه‌ Erase Shape داراي‌ اشكال‌ و اندازه‌هاي ‌مختلـفي‌ براي‌ پاك‌كن‌ مي‌باشد. روي‌ گزينه‌ Erase Shape كلـيك‌ كنيد تا محتويات‌ آن‌ را ببينيد .

[تصویر: 031.gif]

هر جا خارج از ليست باز شده کليک کنيد تا ليست بسته شود.
براي‌ ايجاد و افزودن‌ رنگ‌هاي جديد به‌ لـوح‌ رنگ‌ واقع‌ در پانل‌Color كه قبلاً با آن آشنا شديد، مي‌توانيد از پنجره Swatches استفاده‌ نماييد. براي مشاهده اين پانل کافي است که روي کليد مربوط به آن در کنار پانل Properties کليک کنيد. روي کليد Swatches کليک کنيد.

[تصویر: 032.gif]

بسيار خوب حالا پانل Swatches در اختيار شما قرار دارد. در ادامه ما به استفاده از اين پانل مي‌پردازيم . روي رنگ بنفش مشخص شده كليك كنيد.

[تصویر: 033.gif]

براي‌ مديريت‌ لـوحه‌هاي‌ رنگ‌، گزينه‌هاي‌ متعددي‌ وجود دارد كه‌ در منوي‌ ميانبر متعلـق‌ به‌ اين‌ پانل‌ قرار دارد. بطور كلي، گزينه‌هاي اضافي مربوط به هر پانل، با كليك كردن بر روي علامت سمت راست نوار عنوان پانل بصورت يك منو در دسترس قرار مي‌گيرد. روي‌ علامت‌ مشخص‌ شده‌ توسط فلـش‌ كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 034.gif]

مشاهده‌ مي‌كنيد كه‌ منوي‌ ميانبري‌ با گزينه‌هاي‌ مختلـف‌ باز شده‌ است‌. به‌ عنوان‌ مثال‌ ، با كمك گزينه Add Color مي‌توان رنگهاي جديدي ساخته و به لوح رنگ اضافه كرد و يا گزينه‌ Save Colors رنگ‌بندي‌ جاري‌ را در يك‌ فايل‌ ذخيره‌ مي‌كند. با اين‌ روش‌ مي‌توانيد در آينده‌ باز هم‌ از اين‌ لـوحه‌ رنگ‌ استفاده‌ نماييد. براي بستن منوي باز شده، كلـيد Esc را فشار دهيد.

[تصویر: 035.gif]

روي برگه Colorكلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 036.gif]

علاوه بر قابليت انتخاب رنگ از طريق تخته رنگ‌هاي موجود، اين امكان وجود دارد كه بر اساس فرمول‌هاي استاندارد و با تركيب سه رنگ اصلي قرمز، سبز و آبي رنگ‌هاي مورد نياز خود را ايجاد نماييد. در پانل‌ Color Mixer سه‌ كادر R ، G و B (كه مخفف Red ، Green و Blue هستند) ، براي تعيين مقدار رنگ اصلي در تركيب رنگ ساخته شده به كار مي‌روند. همچنين‌، گزينه‌ Alpha ميزان غلـظت‌ رنگ‌ را تعريف‌ مي‌كند. براي‌ مثال، اگر اين‌ گزينه‌ را روي‌ 100 درصد تنظيم‌ كنيم‌، رنگ ساخته شده‌ حداكثر غلـظت‌ را خواهد داشت‌ و اگر مقدار آن صفر باشد، رنگ كاملاً شفاف و بي‌رنگ خواهد بود.
براي تمرين، رنگ بنفش فعلي را تغيير مي‌دهيم. ابتدا مقدار Alpha (غلظت) را به‌ 20% تغيير مي دهيم.روي‌ جعبه‌ متن‌ Alhpa ، كه توسط فلش مشخص شده است، كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 037.gif]

عدد 20 را تايپ كنيد.

[تصویر: 038.gif]

كلـيد Enter را از صفحه كليد فشار دهيد.
دليل آنكه نمونه رنگ به شكل شطرنجي درآمده، اينست كه شما بتوانيد ميزان غلظت فعلي را با حداكثر غلظت كه همان رنگ خطوط است مقايسه كنيد. حالا براي آنكه رنگ ساخته شده از حالت كدر خارج شود، مقدار رنگ قرمز آن را بيشتر مي‌كنيم. روي‌ جعبه‌ متن ‌ R كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 039.gif]

عدد 230 را تايپ كنيد.

[تصویر: 040.gif]
كلـيد Enter را فشار دهيد.
مشاهده‌ مي‌كنيد كه‌ ته‌رنگي از رنگ‌ اصلـي ايجاد شده‌ است‌. در ادامه، به‌ توضيح‌ ابزار سطل‌ رنگ‌ (Paint Bucket)مي‌پردازيم‌. از اين‌ ابزار براي‌ تغيير رنگ داخل يك‌ ناحيه‌ بسته از شكل استفاده‌ مي‌شود. لوح رنگ ‌ Fill Color ، رنگ‌هايي را كه‌ سطل‌ رنگ‌ اعمال‌ مي‌كند، تعريف‌ مي‌نمايد. روي کليد حاوي فلش مضاعف در بالاي پنجره Swatches کليک کنيد.

[تصویر: 041.gif]

روي‌ ابزار Paint Bucket ، كه با فلش مشخص شده است، كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 042.gif]

براي تمرين، ناحيه‌ پر شده‌ بيضي را به‌ رنگي كه‌ با هم‌ ايجاد كرديم‌، درمي‌آوريم‌. براي‌ اين‌ كار كافيست‌ روي‌ بيضي كلـيك‌ كنيد تا رنگ‌ آن‌ تغيير كند .

[تصویر: 043.gif]

لازم است كه بيضي ديگري در سر ديگر منحني رسم شود. ما براي راحتي شما، خودمان آن را رسم‌ خواهيم‌ كرد و شما مي‌توانيد به‌ صفحه‌ بعد برويد تا آن‌ را مشاهده‌ كنيد.
ابزار قطره‌ چكان (Eye Dropper) ‌ به‌ شما اين‌ امكان‌ را مي‌دهد كه‌ رنگي را از رنگ‌ آميزي‌ يك شكل موجود گرفته‌ و آن‌ را به‌ شيء ديگري‌ منتقل‌ كنيد. روي‌ ابزار Eye Dropper كه با فلش مشخص شده است كليك كنيد.

[تصویر: 044.gif]

توجه كنيد كه به‌ محض‌ اينكه‌ با ابزار قطره‌ چكان‌ روي‌ يك‌ شكل‌ رنگي كلـيك‌ نماييد، اشاره‌ گر ماوس‌ به‌ آيكون‌ ابزار Paint Bucket تغيير مي‌كند. روي‌ بيضي آبي رنگ (بالا)‌ كلـيك‌ نماييد.

[تصویر: 045.gif]

حال براي آنكه رنگ آبي بيضي بالا به بيضي پائين نيز منتقل شود، كافيست روي‌ بيضي صورتي رنگ نيز‌ كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 046.gif]

آموختيد كه‌ چگونه‌ داخل اشكال با رنگ دلخواه پر مي‌شود. حال‌ مي‌خواهيم‌ رنگ‌ خط پيرامون بيضي را تغيير دهيم. براي‌ اين‌ منظور بايد از لـوح‌ Stroke Color استفاده کنيم. در اين‌ مثال، از ابزار Ink Bottle براي‌ تغيير رنگ‌ محيط بيضي استفاده‌ خواهيم کرد. براي دسترسي به اين ابزار بايد کليد ماوس را چند لحظه بر روي ابزار Paint Bucket در حالت فشرده نگه داريد. روي‌ ابزار Paint Bucket کليد سمت چپ ماوس را فشار داده و چند لحظه نگاه داريد.

[تصویر: 047.gif]

ابزار Ink Bottle را نتخاب کنيد.

[تصویر: 048.gif]

روي كليد Stroke Color كليك‌ نماييد.

[تصویر: 049.gif]

روي رنگ‌ سبز مشخص شده كليك كنيد تا انتخاب شود.

[تصویر: 050.gif]
روي بيضي بالايي كليك‌ نماييد.

[تصویر: 051.gif]

به اين ترتيب، خط پيرامون بيضي بالايي به رنگ سبز درآمده است. در آخر مي‌خواهيم‌ نوع‌ خط اطراف بيضي را تغيير دهيم‌. شما مي‌توانيد براي‌ تغيير نوع خط، از لـيست‌ بازشونده‌ Stroke Style استفاده‌ نماييد. روي‌ لـيست‌ بازشونده‌ Stroke Style، كه با فلش مشخص شده است، كليك كنيد.

[تصویر: 052.gif]

از ليست باز شده،گزينه‌ سوم (كه توسط فلش مشخص شده است) را انتخاب نماييد.

[تصویر: 053.gif]

حال براي آنكه نتيجه انتخاب جديد را ببينيد، محيط بيضي پائين را با اين خصوصيات تغيير مي‌دهيم. روي‌ بيضي پائيني كلـيك‌ كنيد.

[تصویر: 054.gif]

ملاحظه‌ مي‌كنيد علاوه بر آنكه رنگ خط پيرامون بيضي تغيير كرده‌، حالت آن نيز به شكل نقطه چين درآمده است.















آدمی برای لذت بردن از زندگی به آرامش نیاز دارد

و

برای چگونه زندگی کردن به دانش
1392-04-28 02:16 ب.ظ
یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط nahid ، sajad safaie ، فرزانه ، ETSCOM.blogfa.com
****
کاربر فعال


NAHID
وضعيت : آفلاین
ارسال ها:286
تاریخ ثبت نام:آبان 1392
اعتبار: 7
سن:
ساکن:
حالت من: شاد
سپاس ها: 759
سپاس شده 981 بار در 285 ارسال

ارسال: #4
RE: آشنایی با نرم افزار Flash
 خیلی خیلی متشکرم استاد















هنگامی که خدا انسان را اندازه می گیرد متر را دور قلبش می گذارد نه دور سرش ...
«نورمن وینسنت پیل»
 
(آخرین ویرایش در 1392-12-08 01:44 ق.ظ توسط: nahid. دلیل ویرایش : )
1392-12-07 11:52 ب.ظ
مشاهده سایت این کاربر یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط omrani.meysam63
**
کاربر سایت


کاربر سایت
وضعيت : آفلاین
ارسال ها:29
تاریخ ثبت نام:بهمن 1392
اعتبار: 2
سن: 30
ساکن: تهران
حالت من: شاد
سپاس ها: 234
سپاس شده 111 بار در 28 ارسال

ارسال: #5
RE: آشنایی با نرم افزار Flash
بسیار عالی بود. متشکر ... آیا این آموزش ادامه داره؟
منبعی برای انیمیشن سازی دارید بفرمایید. آیا آموزش ساختن لینک زیر رو میتونم پیدا کنم؟
http://www.lcdarm.ir/ecatalogue/















طراحی سایت راحت و آسان
(آخرین ویرایش در 1393-09-29 12:31 ق.ظ توسط: فرزانه. دلیل ویرایش : )
1393-01-27 12:16 ب.ظ
یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

دوستان ما